lørdag 1. mai 2010

Agility og rottejakt

I går fikk jeg endelig fingen ut, og med hjelp av Sanna, Maia og Isabell fikk jeg gjennomført en skikkelig treningsøkt på agilitybanen.  Jeg fikk låne Kharma av Maia og fikk prøve hvordan det er å føre en hund som er stikk motsatt på banen i forhold til Pippi.  Jeg må tydeligvis jobbe mer med kroppsspråket mitt, armene mine er overalt og det var ikke lett for stakkars Kharma å vite hvor hun skulle :P  For å prøve å få opp farten til Pippi på banen bestemte jeg meg for å bruke avstandsbelønning, noe som fungerte veldig bra.  Thea fikk også prøvd seg litt på banen av Maia som ikke kan trene selv pga vond fot, og som derfor med glede overtok Thea for å trene tunnell. 

Vi hadde en god treningsøkt, men ble avbrutt av Bella som begynte å bjeffe av noe hun så på andre siden av skuret.  Det viste seg å være en rotte, og ikke en vanlig kloakkrotte, men en hvit/grå hetterotte.  Vi fikk tak i bøtte og arbeidshansker og jakten var i gang...
Etter mye frem og tilbake i buskene bak skuret fikk jeg tak i den lille, som fikk ett midlertidig tilholdtssted i en gammel vott.  Deretter gikk turen til gjengen på Ræge på burjakt, hvor vi også fikk konstatert at rotten som midlertidig het Rolf, var ei jente og ble omdøpt til Magda.  Magda sjarmerte oss alle, og etter en ukes ferieopphold hos meg mens Karin og John er på kurs, kommer Magda til å flytte til Ræge for godt, så sant ingen melder henne savnet.

Magda koser seg i nakken til Sanna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar