søndag 22. juli 2012

Distré hundefører og "gammelt" blodspor

På torsdag la jeg ut ett blodspor til Pippi som jeg planla å gå på fredag etter 24 timers liggetid.  Det gikk ikke helt som planlagt da jeg klarte å glemme det helt ut, og lot det ligge i 33 timer... Jeg tenkte "skitt au" og prøvde likevel. 

Mot all forventning gikk Pippi utrolig bra, hun gikk mye roligere og mer konsentrert enn hun pleier å gjøre på spor med kortere liggetid. Hun mistet likevel sporet når vi hadde kommet cirka halvveis, da sporet gikk fra høyt gress til ett område med store, knuste stener. Hun prøvde å søke opp sporet igjen, men ettersom det var veldig sterk vind (!) og hun søkte på "feil side" av sporet i forhold til vinden, tok jeg henne tilbake til der hun sist var på sporet og satte henne på igjen. Derfra gikk hun utrolig bra, jeg hadde bevisst lagt sporet på synlige plasser slik at jeg kunne vite nøyaktig hvor sporet gikk, og jeg ble imponert over hvor nøye hun fulgte sporet frem til sporslutt. 
Veldig stolt av den lille "blodhunden" min!

Kart over sporet:
My Tracks har tydeligvis ikke fått med seg at Åkragata har blitt revet, da det ser ut som vi har gått blodspor gjennom 4 hus...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar