mandag 11. oktober 2010

Idsportrening

Lørdagens idsportrening tok plass på forus i strålende høstvær.  Vanligvis pleier vi å være på parkeringsplassen til Statoil, men takket være noen veldig bråkete lekebiler flyttet vi til en byggeplass hvor vi kunne få trent på både grus og asfalt.  Jeg måtte bruke mye tid på å trene Pippi rolige før hun fikk komme ut av bilen og før sporstart, ettersom hun girer seg fryktelig opp av forventningene for å gå spor.  Kjekt at hun synes det er så kjekt, men det kan også være ganske plagsomt og ikke minst tidkrevende, og det gjør at vi går glipp av mye treningstid.  Lars Inge var figurant for dagen, mens jeg hadde Karin som fulgte etter meg i sporet.  Vi startet med ett forholdsvis enkelt spor på grusen med to vinkler.  Hun tok en liten runde i den ene vinkelen men hentet seg greit inn før hun fikk overvær og fant Lars Inge.  Det neste sporet var lengre og litt vanskeligere, og vi endte opp med å gå feil da Pippi sannsynligvis fikk overvær av sporet nedenfor der Lars Inge hadde gått og vi ikke så hvor han hadde lagt sløyfene.  Vi gikk tilbake til den siste sløyfen vi hadde funnet og etter litt knoting kom hun på sporet igjen og fant Lars Inge.  

Deretter var det min tur til å være figurant for Karin og Trofast. Trofasten var flink som alltid og fant meg uten store problemer, han gikk tilogmed veldig bra på parkeringsplassen hvor jeg hadde tatt en liten runde når jeg ombestemte meg om hvor jeg skulle gå.  Det neste sporet ble litt vanskelig å legge, ettersom jeg traff på Thomas som var figurant for Lars Inges Kira og vi måtte passe på at vi ikke kom for nærme hverandre eller krysset sporene våre.  

Trofast i det han fant meg


Etterpå var jeg figurant for Karin og Chaos, det første sporet gikk ikke like bra ettersom Marius saboterte sporstart med å hive fra seg mat som Chaos selvsagt fant ;)  Det andre sporet gikk kjempebra, han fikk i tillegg en ganske stor forstyrrelse i form av noen mannfolk som sto utenfor bygningen jeg hadde gjemt meg bak og som begynte å spørre Karin hva vi dreiv med, men Chaos lot seg ikke forstyrre og fortsatte videre i sporet.  Flinke hunder!

Belønning av Chaos

Litt ekstra lek med Lars Inge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar