mandag 25. oktober 2010

Instruktørkurs 2 helg


Helgen begynte med teori om hvordan vi bør legge opp ett undervisningsopplegg, og om kontaktlyd og sittøvelsene som vi hadde i lekse å forberede demonstrasjon og instruere de andre deltakerne i.  Etter teorien brukte vi resten av dagen ute til å demonstrere og instruere sittøvelsene.  Jeg fikk låne Jons Arja til demonstrasjonen, og hun var kjempeflink, men det var veldig vanskelig å ikke belønne henne for å sitte bamse, da det er umulig å ikke bli sjarmert!

Søndagen var den store nerveprøven, hvor vi skulle i ilden å fremføre foredraget.  Jeg hadde ikke helt tankene med meg kvelden før da jeg sendte powerpointen jeg skulle bruke til meg selv på mail ettersom jeg ikke fant usb pennen.  Dette viste seg å være lite smart ettersom vi ikke hadde internett på kursplassen...  Heldigvis fikk jeg den levert etter kort tid, men måtte derfor være den siste til å fremføre, noe som ikke kan beskrives som noe annet enn grusomt nervepirrende.  Heldigvis gikk foredraget bra, og vi skal få mange anledninger til å bli tryggere og bedre til å gjøre dette ettersom dette er noe vi skal gjøre hver kurshelg. Siste delen av dagen gikk til å demonstrere og instruere kontaktlyd, før vi gikk inn og hadde teori om lederskapsteori.  En veldig veldig lærerik og motiverende helg med veldig kjekke deltakere og instruktører!  Gleder meg til neste helg :)

Tove og Siri demonstrerer sitt med kontakt

Jon og Arja demonstrerer sitt med gradvis lengre kontakt

Arne snakker om lederskapsteori

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar