onsdag 8. juni 2011

Eksamen Siddis instruktørkurs

I helgen var den nervepirrende avslutningen av siste del av Siddis instruktørutdanning, i form av praktisk og teoretisk eksamen.  Vi begynte på fredagskvelden med den praktiske eksamen, hvor vi plukket to øvelser som vi skulle bruke 5 minutter på å forklare, for deretter å instruere deltakerne på instruktørkurs del 1.  Jeg trakk kontaktlyd (se film) og ligg, og fikk låne Mariannes Simba og Kines Mira til demonstrasjonen av øvelsene.  
Ki var ikke så veldig glad for å ha Charlie i rommet, 
men det ga oss sjansen til å få tatt noen bilder av hunders språk

Til lørdagen hadde vi en times foredrag om ett eller flere utdelte emner, jeg fikk emnene lydighet, grensesetting, uønsket atferd og kontaktlyd, og laget i den forbindelse en film for å demonstrere bruk av kontaktlyd.  I filmen ser vi Pippi som står å bjeffer på en passerende hund, jeg lager en kontaktlyd (plystrer), hun reagerer, jeg sier "Bra!" og belønner ved å leke med godbitene før vi trener kontakt.


Jon snakker om positiv trening

Jeg kan med glede si at både jeg og mine flinke medinstruktørelever bestod, noe vi feiret med grillmat og Alias på lørdagskvelden! :)


Etter eksamen ble det som vanlig en tur på Hellestø
Godbitsøk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar