onsdag 8. juni 2011

Ny hund

Med instruktørkurset overstått reiste jeg og min samboer til østlandet tidlig søndag morgen, med håp om å komme hjem til Stavanger med ett nytt familiemedlem.  Jeg har i lang tid holdt øye med jack russell raseklubbens annonseside, og andre annonsesider på jakt etter en hund nummer to med potensiale til å bli en godkjent terapihund.  Jeg hadde også snakket med valpeformidlere og sendt mail til flere oppdrettere, da jeg endelig fikk napp hos en oppdretter på østlandet.  Hun hadde en fem år gammel tispe som hun mente kunne passe veldig bra som terapihund, da hun selv har hatt henne med i hennes arbeid på en bolig for psykisk utviklingshemmede.  Lucy, som hunden heter, ble med oss hjem mandag morgen, og etter en liten lur på sofaen etter den lange bilturen og en gåtur i regnet gikk hun raskt til angrep på en ball hun fant...  

"It wasn't me"

De siste dagene har mesteparten av tiden gått til tur, miljøtrening, lekutvikling, kontakttrening, andre øvelser som sitt og håndtarget, og hun har fått være med min søster å fått prøvd seg på agilitybanen.  
Ser frem til å trene mye med henne fremover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar