søndag 27. mai 2012

Blodspor i Sørmarka

Noen bilder og film fra en blodsportrening tidligere i vår

Kira hadde aldri sett en skank før, og klok av skade med andre hunder som har blitt redd for skanken i sporslutt fikk hun derfor sjekke den ut før vi gikk sporet

Den var litt skummel, men ble kjekkere etterhvert når hun fikk leke litt med den

Jeg la ut to blodspor til Pippi, og hun fikk denne gang prøve å gå spor gjennom myr. På det første sporet fikk vi en uventet utfordring da jeg plutselig oppdaget en død måke 1 meter foran meg i sporet. Jeg valgte å legge inn en vinkel for å få sporet vekk fra måken, og håpet på at Pippi ikke ville la seg forstyrre av dette

Marianne og Luna går blodspor


Kira jobbet veldig godt og fant fort sporslutten med skanken, men hun reagerte ikke helt som forventet... 


Deretter var det Pippis tur. Sporet jeg hadde lagt var ca 120 meter langt og det lengste hun hadde gått hittil, med ca 4 vinkler (fulgte terrenget). Da vi kom til vinkelen med måken overrasket Pippi meg med å gå rett forbi, totalt uberørt av den døde fuglen. Veldig bra!


Første halvdelen av sporet gikk over myr, og måken lå 1 meter foran siste vinkelen

Det siste sporet gikk dessverre ikke like bra. Som man kan se av kartet ble det mye "virring", takket være fører. Jeg hadde ikke merket godt nok, og ble derfor usikker på hvor sporet lå, noe som førte til at jeg stoppet Pippi da jeg trodde hun var på villspor. Jeg må derfor bli flinkere til å merke, og til å holde øye med merkebåndene


Heldigvis klarte Pippi å komme på sporet igjen etter min tabbe, og fant frem til sporslutt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar