torsdag 13. september 2012

Lucy har fått hederspris!


Helgen 25-26 august var vi på Jack Russell Terriers 10 års jubileum og rasespesial, hvor Lucy fikk en hederspris for hennes innsats som terapihund!



Styret i JRT klubben hadde laget ett utrolig flott arrangement med aktiviteter for enhver smak, både trimmekurs, agility, rally-lydighet og lure courcing. De arrangerte også en festmiddag hvor det ble utdelt flere priser for jack'er som hadde utmerket seg innen utstilling, jakt, og blodspor. Det var veldig rørende da leder i styret fortalte historien om hvordan Lucy gikk fra å være utstilling og avlshund til å bli terapihund. Vi ble veldig beæret, og kan ikke få takket nok for denne prisen!


Arrangementet ble holdt på Heistadmoen, hvor vi også overnattet. Vi kom tidlig på fredagen og benyttet anledningen til å trene hundene mens vi ventet på resten av jrt-folket
Pippi og jeg har begynt på kurs i bruks, og trente på utgangsstilling til lydighetsbiten. Vi fikk også gått ett par idspor med Lucy

For meg og min søster Sanna var dette en veldig spesiell helg på flere måter, ettersom vi begge skulle hente hjem hver vår nye jack russell terrier. Jeg hadde tidligere snakket med Lucys oppdretter Monica Berg fra kennel Lucky Jack om at jeg etterhvert ønsket meg en hund nr. 3. Jeg ønsket en voksen hund, fortrinnsvis en hannhund og den måtte være god nok til å kunne brukes som terapihund i Firbent Terapi. 
Monica hadde en hund som kanskje kunne passe til dette, en 4 år gammel hannhund ved navn Cam, som også var sønnen til Lucy! Vi avtalte at jeg kunne få ha ham i prøvetid frem til jeg fikk testet om han kan brukes som terapihund og for å se om han kom overens med Lucy og Pippi. Gleden var stor da vi på fredag ettermiddag fikk treffe Cam, som viste seg å være en veldig glad og omgjengelig gutt, med mye potensiale!


Flotte Cam

På lørdagen var det mange aktiviteter vi kunne tenkt oss å delta på, men ettersom Lucys pels var temmelig overgrodd og hun skulle vises frem helgen etter, prioriterte vi trimmekurset. Vi fikk mange gode tips om teknikker, og fikk masse god hjelp av Monica med nedtrimmingen av Lucy. Lucy ble kjempefin, og så ut som en helt annen hund da vi var ferdig


Takk til Monica for masse god hjelp med trimmingen!

Sanna deltok på agility med min "wannabe jack russell"; Pippi. Jeg blir like imponert hver gang over samspillet deres på banen, og over å se hvor ivrig Pippi er etter å trene agility. 





Film av treningen

På søndagen var det uoffisiell rasespesial med mange flotte jrt'er påmeldt. Vi måtte dessverre dra før utstillingen var slutt, men gratulerer så mye til Inger-Lise og Monica med BIR og BIM! 

Tusen takk til styret og alle som har fått til dette flotte arrangementet! Vi har hatt en utrolig kjekk helg og det var veldig gøy å treffe mange kjekke jrt-folk og deres hunder! 
Vi kommer gjerne igjen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar