mandag 16. november 2009

3 Canishelg

Denne helgen var det stimuluskontroll som skulle læres. Jeg har tidligere lagt på kommando på "sitt" og "ligg", men har ikke vært fornøyd med øvelsene og har derfor ikke brukt kommando på lenge ettersom jeg ville vente til øvelsene var bedre før jeg la dem på. Denne helgen fikk vi derimot vite at vi bør legge på kommando ganske tidlig, selv om atferden ikke er perfekt. Pippi lærte seg kjapt at det ikke lønnet seg å sitte når jeg sa "banan", og bare når jeg sa "sitt", men det å vente på kommando og ikke sette seg før hun får den er tydeligvis ekstremt vanskelig. Derforhar vi jobbet mye med omvendt lokking både for å få henne til å vente, og for å få henne til å fryse i posisjon, noe som også har vært litt vanskelig. Jeg fikk dessverre ikke tatt noen bilder 2 kurshelgen, men her kommer noen bilder fra 3 helgen:



Vi fikk låne Anettes nydelige Cassius og skulle trene ham til å holde en kulepenn. Vi forsøkte også å få ham til å holde en pølse, uten videre hell...





Og et lite bilde fra søndagsturen til ett av de syv fjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar