søndag 31. januar 2010

Tur og sportrening i Sørmarka

I dag var jeg og en venninne på tur i Sørmarka og bestemte oss for å ta ett par motivasjonsspor for morro skyld.  Vi la ett spor med en vinkel, noe Pippi tok kjemperaskt (og da mener jeg kjemperaskt, hun var løs så jeg måtte springe alt jeg hadde for å holde følge!).  Deretter la vi ett spor med to vinkler gjennom litt mer ulendt terreng, noe som gjorde at Pippi måtte konsentrere seg mer og det gikk dermed ikke like fort.  Midt i sporet fant hun tydeligvis noe spiselig begravd under snøen, men etter utgraving og konsumering gikk hun rett tilbake til sporet.  I dette sporet satt jeg virkelig pris på at jeg brukte bjelle ettersom jeg ikke klarer å komme meg gjennom like små smutthull i granskogen som Pippi klarer, og måtte derfor springe rundt og lokalisere henne etter bjellelyden.  
Vi fikk også trent mer på å øke Pippis interesse for mennesker og barn da vi traff på en familie med tre unger som hadde laget "hytte" midt på hundeluftningsområdet.  Pippi ble svært så begeistret for ungene som var mer enn gavmilde med godbiter når hun viste kunstene sine.  Ungene var tydeligvis så kjekke at det måtte litt overtalelse til for å få henne med videre, og da vi traff på en annen barnefamilie som hadde slått seg ned langs med løypa, var det bare innkallingen som hindret henne i å springe rett bort til ungene.  Alt i alt en vellykket tur! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar