torsdag 12. august 2010

Kommunetopptur i Sauda

I forbindelse med hjelpekorpsets kommunetoppturkonkurranse ble det arrangert tur til Sauda for å dra opp Kyrkjenuten.  Kyrkjenuten er rogalands nest høyeste kommunetopp på 1602 moh, og i følge noen den mest krevende på grunn av de bratte partiene.  Pippis ben har vært betennelsesfrie en god stund nå, men ettersom vi begge har vært syke har hverken hun eller jeg komt oss helt i form etter flere uker med ro.  Jeg hadde derfor regnet med å måtte bære henne deler av turen i sekken.  Det viste seg å vært bortimot unødvendig, Hun var den som sprang først hele turen og selv på de partiene hun ikke klarte å komme seg opp, fant hun alltids en vei rundt.  Jeg hadde henne litt i sekken på vei ned for min egen samvittighets skyld, noe jeg mistenker var unødvendig ettersom det ikke virket som hun syntes det var like kjekt.  

Jeg var veldig positivt overrasket over hvor flink hun var, all bekymring i forhold til henne var unødvendig, for det var jeg som endte opp med å skade meg.  På siste partiet klarte jeg å forstue foten, og etter mye om og men endte jeg opp med å bli hentet av luftambulansen.  Jeg slapp heldigvis å bli flydd inn til stavanger og fikk derfor komme tilbake til hytten på krykker etter en liten tur til legevakten i Sauda.  

Pippi fikk raskt nye venner





Ett forfriskende bad i varmen



Lunsjpause 

Snø!

Pippi tok seg en velfortjent hvil når vi kom til toppen




Lufttaxi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar