mandag 27. september 2010

Instruktørkurs 1 helg

Endelig var det tid for første kurshelgen i del 2 av instruktørutdanningen ved Siddis hundeskole.  Vi begynte helgen med teori, etterfulgt av praksis hvor vi skulle demonstrere leksen, som var å la hunden sitte med kontakt så lenge som mulig.  Pippi er veldig flink på kontakt, men jeg har ikke vært like flink til å trene på "bli" øvelser hvor jeg står passivt, og hun har derfor veldig lett for å begynne å tilby andre atferder når jeg prøver å dra ut tiden i øvelsen.  Jeg fant også ut at vi må trene mer på ro i bil, ettersom Pippi har begynt å gire seg fryktelig opp når hun vet vi skal trene, noe som også gjør at hun er veldig giret når hun kommer ut av bilen og desto vanskeligere å trene med.  

I løpet av helgen fikk vi også trent på å stå foran de andre deltakerne å presentere teori og vi fikk også praksis ved å trene de andre deltakernes hunder.  Jeg fikk trent Jons Arja i target på stubbe, trent Bentes Gina på "snurr rundt" og trent Toves valp Siri på ro i buret og rolig ut av bil.  Det var utrolig spennende og lærerikt å trene andres hunder, samt å se hvordan andre trente Pippi.  Leksen til neste gang er å trene på sittøvelser, forberede foredrag samt en kort teoretisk og praktisk gjennomgang av sittøvelsene.  Jeg og Pippi er allerede i gang med leksene og gleder oss masse til neste kurshelg!

Thomas trener Arja

Bente trener Pippi

Arja var ikke helt sikker på om Tove ville hun skulle gå ut eller ei

Jon trener "sitte bamse" ved bruk av target

Bente trener i å "bukke"

Etter kurset tok vi en tur i "hundeskogen" på Bråstein


Godbitsøk



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar