mandag 1. juli 2013

Ferskspor i borettslaget!

Fikk en liten overraskelse i dag da jeg satt å arbeidet foran pc'en og ble forstyrret av hundene som bjeffet på noe utenfor stuevinduet. Jeg kikket ut og synes jeg så en veldig stor brun hund i innkjørselen vår, helt til jeg innså at det var ett rådyr. Rådyret spankulerte videre inn i borettslaget vårt og ettersom jeg nå fikk muligheten til å trene på ferskspor servert på døra (nesten bokstavelig talt) kunne jeg ikke la den gå fra meg. Jeg nappet derfor  med meg sporlinen og Lucy og satt henne på sporet etter rådyret.

Det var litt spesielt å gå ferskspor etter rådyr på asfalt og i vårt eget nabolag, men Lucy tok opp sporet og fulgte det i retningen som rådyret hadde gått


Dessverre hadde det vært søppeltømming av matavfallet i nabolaget, og det var derfor mye matrester rundt søppelbøttene i området. Etter å ha gått forbi flere søppelspann med masse matrester rundt klarte ikke Lucy å motstå fristelsene lengre og datt av sporet. Jeg avsluttet sporet der og satser på at vi får gått ett litt lettere ferskspor en annen dag (fortrinnsvis i skogen!).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar