mandag 23. januar 2012

Idsportrening Hommersåk

Jeg er fremdeles ikke helt ajour med bloggingen, så her kommer noen bilder fra idsportreningen på Hommersåk like før jul.  
Vi delte oss som vanlig inn i grupper, og vi begynte med Hilde og Tronds Zappo.  Lars Inge som var figurant hadde lagt sporet "opp, opp og enda lengre opp", så det ble en hard start på en altfor tidlig morgen med ett spor på over 800 høydemeter.    

Sporet gikk langs en tursti, og før vi hadde kommet halvveis traff vi på ei som var ute på tur med hundene sine.  Zappo ble nødt til å vente til hundene hadde passert før han fikk fortsette sporet, noe han klarte veldig bra. Kjekt når hundene klarer slike forstyrrelser i sporet

Deretter var jeg figurant for Lars Inge og Kira.  Jeg fant en fin plass i mosen bak ett tre, og satt behagelig å ventet på reinsdyrskinnet jeg fikk låne av Ingeborg

Ettersom vi var på en ny plass ville jeg ha et relativt kort spor til Pippi.  Det første sporet fulgte en tursti over en elv, og like forbi en speiderhytte.  Da vi skulle starte sporet kom det en gjeng speidergutter fra hytta, så hun fikk en ekstra utfordring med nye fremmede spor i sporet.  Pippi jobbet godt, men ved elva ble det problematisk.  Det var glatt og isete på steinene over elven, og det virket som om hun ikke trodde at hun kunne komme over.  Hun ble temmelig frustrert da hun prøvde å komme over andre plasser, men ikke fikk det til. Til slutt viste jeg henne en plass hvor hun kunne komme over, men det var tydeligvis vanskelig å gjenoppta sporet på andre siden.  Etter litt virring fortsatte hun sporet, og fulgte sporet til speiderhytta, hvor hun etter å ha tatt en liten svipptur innom hytta fant Lars Inge på andre siden.  

Kjempegøy når godbitene kastes!

Siden det ble litt surr i det forrige sporet satt jeg Pippi på ett nytt og kortere spor for å avslutte med noe lett.  Dette var kun halve lengden, og uten forstyrrende elver i veien, så hun jobbet veldig bra og fant Lars Inge etter kort tid.


Jeg trente også på å få Lucy til å springe ut til figurant. Etter runderingskurset helgen før var figurantinteressen hennes mye større, og hun sprang ivrig ut til figurant og rett i lek.  Veldig kjekt å se hvor motivert hun er blitt på å finne og å leke med folk i skogen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar