mandag 30. januar 2012

Pelstell- og terapihund trening

Forrige torsdag etter endt kurs fikk jeg endelig litt tid til å trene mine egne hunder på instruktørtreningen.  Jeg fortsatte apporttreningen med Lucy, og vi er nå kommet til stadiet hvor hun lett griper gjenstanden, og holder den mens jeg går bakover med omvendt lokking.  Neste steg blir at hun må holde den gradvis lengre, og at jeg slipper og tar i den mens hun holder.  Jeg jobber også parallelt med håndtarget for å få en fin avlevering i hånden.  For meg er ikke det viktigste å få en fin og korrekt apport, men hun må kunne hente og levere forskjellige gjenstander i hennes arbeid som terapihund.   

Ettersom Pippi begynner å bli temmelig overgrodd i pelsen trente vi på håndtering, noe som ikke er det letteste med en overivrig Pippi


Resten av dette innlegget har blitt skrevet om i nytt temainnlegg om miljøtrening av terapihund

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar