torsdag 9. februar 2012

Rotrening

Jeg har opp igjennom årene trent mye forskjellig med Pippi, men noe jeg ikke har vært flink å trene på er ro.  Jeg synes det er mye kjekkere å trene på mer aktive øvelser, og jeg har også trent mye på shaping, noe som har gjort at Pippi har skyhøye forventninger til trening og til treningsplassene.  På instruktørtreningen sist trente jeg derfor på ro, (prøvde ihvertfall) og på at Pippi skulle forholde seg noenlunde rolig når jeg var passiv.  I praksis vil dette si at jeg belønnet henne for å holde øyekontakt gradvis lengre, og for å bli værende i ro.  Dette var ikke lett, hverken for meg eller Pippi, da hun utålmodig som hun er lett begynner å tilby tusen andre atferder.  Jeg ble derfor sittende en del passiv å se på de andre som trente, mens en meget utålmodig Pippi uttrykket seg veldig verbalt om hvor kjedelig hun syntes jeg var.  Så dette er noe vi definitivt skal trene mer på! 

"Hvis jeg bukker, får jeg godbit da?"

Etter å ha trent på ro med Pippi var det greit å kunne koble av med å trene Lucy i noe jeg synes er mye kjekkere; target på musematte
Les gjerne om hva noen av de andre trente på i Cecilies blogg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar