tirsdag 23. februar 2010

Schnauzertrimming

I går prøvde jeg meg for første gang på å trimme mine foreldres dvergschnauzer, Kira.  I motsetning til norfolk terriere som skal nappes over mesteparten av kroppen skal schnauzerne ifølge instruksjonene på Norsk Schnauzer og Bouvierklubb ikke bare nappes, men også klippes med maskin på hals, kinn, ører og bak.  Flott, tenkte jeg, ettersom det da blir mindre jobb, men det var før jeg fant ut at Kira var redd maskinen...  

Men etter mye om og men (og MYE godbiter) fikk jeg nappet en god del på hode, nakke og sidene, og barbert hals, litt av kinn og ører.  Turde ikke å prøve meg bak med maskinen ettersom den var såpass skummel, men man kommer langt med effileringssaks! Fikk dessverre ikke tatt noen bra før- og etterbilder, og ettersom Kira er svart kan man nesten ikke se at jeg har gjort noe i det hele tatt... Men, skal se om jeg kan rote frem noen andre bilder som faktisk viser hva jeg har gjort. Jeg synes at hun ble veldig søt etter trimmingen, spesielt ettersom det jeg ikke fikk nappet på hodet nå står rett opp å gir henne afro, hihi..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar