søndag 14. mars 2010

Idsportrening på Bore

Denne helgen var idsportreningen lagt til Borestranden.  Etter flere måneder med snø og finvær har Stavangerværet kommet tilbake for fullt, og vi ble møtt med vind og regn.  Været klarnet heldigvis litt opp etterhvert og vi var heldige å fikk perioder med sol i løpet av dagen.  Ettersom vi bare var fire på treningen i dag, bestemte vi oss for å jobbe sammen slik at vi kunne bruke falsk figurant for dem som ønsket det.  Da jeg hadde Pippi ute av bilen for en liten lufting før vi begynte giret hun seg veldig opp da hun så Anna, og jeg bestemte meg derfor for å utnytte dette ved å bruke henne som figurant.  
Første sporet vi gikk var ett enkelt spor i medvind med 1 vinkel, etterfulgt av ett kortere i motvind rett etter.  Det tredje sporet gikk ikke like bra, sporet var lagt i i en hestesko med 2  vinkler, men Pippi var ikke på jobb og jeg måtte feile henne og starte på ny.  Vi tok ett nytt spor rett etter som var en motsatt hestesko og bortsett fra at hun gikk litt i feil retning i den ene vinkelen gikk dette mye bedre.  Videre må jeg jobbe mer med å trene ro før vi begynner sporet for å få henne skikkelig på jobb.  Etter treningen gikk vi en tur med Anna og Una hvor hundene fikk sprunget av seg resterende energi på jordene rundt og fikk ett lite godbitsøk.  Det er tydelig at Pippi elsker å gå idspor og hun viser en iver jeg aldri har sett maken til.  Utrolig gøy for både meg og Pippi!

Dette var dessverre det eneste bildet jeg fikk tatt før batteriet på kameraet døde...

John og Chaos gjør seg klar for å gå spor

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar