søndag 28. mars 2010

NMK utstilling

Denne helgen arrangerte Norsk Miniatyrhundklubb utstilling i Nærbøhallen.  Ettersom Pippi har 5 cert fra før og bare mangler ett cert etter fylte 2 år for å oppnå championtittel, har jeg bestemt meg for å prøve å få det siste certet før jeg legger ustillingskarrieren på hyllen.  Det var tre andre påmeldte norfolker, en junior hannhund og en junior tispe, så for en gangs skyld hadde vi noffeselskap ringside :)  
På lørdagen gikk det ikke så bra, og vi fikk vår første blå sløyfe.  Kritikken var veldig bra, men ørene er altfor lette og ikke rasetypiske.  På søndagen gikk det bedre, vi fikk dessverre ikke certet, men ble 2 beste tispe. Også denne gangen var kritikken bra, men det er ørene som trekker ned.  Foruten i utstillingsringen bryr dette meg ingenting, jeg synes nemlig det er kjempesjarmerende!  I tillegg fikk hun i kritikken at hun hadde flott rasetypisk temperament, ettersom hun både snakket masse og vinket til dommeren.  Så vi får prøve lykken igjen neste gang det er utstilling i nærheten og håpe det siste certet kommer vår vei, og gjør det ikke det er Pippi likevel verdens vakreste noffe i mine øyne!

 Litt kos mens vi venter på å få komme i ringen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar