fredag 21. mai 2010

Agilitytrening


I dag tok jeg og Sanna med hundene på agilitybanen i det fine været.  Sanna er en flink instruktør på tross av hennes bruk av positiv straff i treningen av meg, men hun er heldigvis flink til å bruke positiv forstrekning i treningen av hundene.  Jeg har nå (forhåpentligvis) lært meg hvor og hvordan jeg skal bytte side uten å få bakbytte(?) og fått opp farten på Pippi ved bruk av avstandsbelønning.  Kjekt å se at Pippi som vanligvis ikke vil belønnes med leke fungerer kjempebra med ball som belønning på banen. Virker også som om Pippi har vett til å ta pauser selv når hun trenger det, jeg og Sanna ble en smule distrahert i en diskusjon om sidebytte, hvor Pippi da gikk å la seg i buret for å slappe av, og kom ut igjen da hun var klar for å trene mer.






Trene mer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar