søndag 2. mai 2010

Idsportrening på Forus

Dagens idsportrening tok plass på Forus i strålende sol om enn litt heftig vind.  Ettersom vi har trent en del vinkler og dette også er det letteste å trene utenom fellestreningene bestemte jeg meg for å begynne med falsk figurant.  Første sporet var ett kort spor hvor riktig figurant (Anna) gikk rett frem og falsk figurant (John) fulgte i hennes spor og tok en vinkel til siden.  Pippi synes spor er noe av det kjekkeste som finnes, noe som gjør at hun kan gire seg veldig opp og må derfor trenes ro med før sporstart.  Jeg klarte selvfølgelig å sende alle godbitene med Anna og hadde bare noen gamle kattematkuler i lommen og fikk ikke trent tilstrekkelig ro før sporstart, noe som gjorde at hun tullet litt i begynnelsen av sporet.  Det neste sporet gikk mye bedre, dette var uten falsk figurant og Anna gikk i flere vinkler rundt Statoilbygningen. 

Etter å ha vært figurant for Anna og Una gikk vi ett nytt spor med falsk figurant (denne gangen Karin) hvor Anna igjen gikk rett frem og Karin i vinkel til siden.  Pippi viste tendens til å ville følge i sporet til Karin, men ombestemte seg og sprang bort til Anna.  Andre slaget gikk også veldig bra, dette var også ett lengre spor uten falsk figurant og med flere vinkler, men hva jeg ikke tenkte på var at sporet startet rett ved en bekk som vinden trakk mot, noe som førte til at Pippi smatt over bekken på en farlig tynn stokk, og jeg (som ikke våget å risikere livet på den tynne stokken) måtte leke lengdehopper over den vemmelige bekken.  Heldigvis overlevde vi begge to og Pippi fant Anna like etter. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar