tirsdag 16. november 2010

Border collie i hus

For en liten stund siden fikk jeg en border collie ved navn Sico i hus.  Jeg var litt skeptisk til om jeg hadde nok tid til å ha en bc i hus, på grunn av mye jobb og møter men maken til lett hund å ha i hus skal man nok lete lenge etter.  Han var riktignok en eldre herreman, og han hadde levd ett hardt liv ute på betong uten ly og uten særlig med menneskelig kontakt.  Dette virket som han skulle ta igjen for nå, for maken til kosedyr har jeg ikke truffet.  Selv om han hadde vansker for å komme opp i den høye sofaen min tok det ikke lang tid fra jeg satt meg i sofaen til jeg hadde ett stykk langhåret kosebamse krøllet opp i fanget.  Såvidt jeg forstod det hadde han heller ikke fått noe særlig med turer i løpet av livet heller, og storkoste seg derfor med å springe som en tulling på Hellestøstranden.  Han var en smule skeptisk mot andre hannhunder, og jeg fikk tatt noen bilder av hundenes språk i ett møte med en annen usikker hannhund






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar