mandag 19. desember 2011

Idsportrening 26 november

Denne gangen var vi hos Karin og John på vigdel, hvor vi ikke har trent idspor før.  Vi var ikke så heldige med været, da det regnet kattunger og blåste skikkelig vestlandsvind, men det virket som det var vi menneskene som ble mest påvirket av dette.

Trofast på asfaltspor



Frost venter på smelleren

Jeg var litt nervøs for at det skulle være strøm i gjerdene og at Frost kunne gå på en skikkelig smell, men heldigvis var alle gjerdene skrudd av.

Belønning hos figurant

Jeg var figurant for Marius og Zita, og hadde gjemt meg på en kolle under en masse trær og busker.  Jeg prøvde å ta bilde av Zita i det hun fant meg, men jeg hadde gjemt meg så godt at jeg ikke fikk tatt bilde av henne før hun plutselig var der.

Jeg var spent på hvordan Pippi ville takle enda en ny plass, så vi begynte med ett kort spor (ca 300 m) som gikk over ett jorde, over ett steingjerde og til enden av ett nytt jorde.  Pippi gikk veldig bra, hun kom seg lett over gjerdet, men datt litt av da hun kom på andre siden.  Heldigvis kom hun raskt "på" igjen, og hun fortsatte sporet i stor fart ned mot figurant.  

Det neste sporet var lengre, og forbi flere "nye" forstyrrelser.  Sporet lå i medvind fra en minkfarm (noe hun aldri har vært i nærheten av før), og hun traff i tillegg på en eldre mann i nærheten av sporslutt som hun ble oppmerksom på.  Positiv som jeg er, velger jeg å tro at det var fordi han ikke luktet "riktig" at hun fortsatte sporet til figurant.  
Pippi er veldig fornøyd med å få kyllingnakker som belønning, men figurant Marius var ikke like fornøyd med at disse var pakket i papirpose i det fine været..

Etter å ha fått av alle gjennomvåte klær og tatt en varm dusj hjemme ble kvelden avsluttet tilbake hos Karin og John på koselig julebord for alle som trener idspor eller lydighet hos Canis avd. Stavanger.  En super lørdag i godt lag med kjekke hundefolk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar