onsdag 12. juni 2013

Spontant ferskspor og max belønning!

I dag var vi på jobb i Sørmarka og traff tilfeldigvis på ett par rådyr langs stien. Jeg har planer om å gå opp til fersksporprøve med Pippi og Lucy og så en mulighet til å få trent litt. Jeg hentet derfor Pippi og gikk tilbake til marka for å se om hun tok opp sporet. Etter en liten runde tok hun opp sporet, og når hun først kom på sporet gikk det fort i svingene! Jeg kunne se på henne at sporet var veldig ferskt da hun etterhvert ble så ivrig at hun begynte å pipe mens hun sporet. 
Hun sporet knallbra på tross av varmt vær og vanskelig terreng, og fikk belønning med det som hun synes er verdens kuleste leke; liten tennisball. 



Jeg kunne se på henne at hun var veldig sliten og varm da hun ikke lekte like intensivt med ballen som vanlig, jeg og bestemte meg derfor for å gi henne en skikkelig jackpot-belønning. Jeg visste nemlig at det like ved lå en skikkelig gjørmedam, noe som Pippi ELSKER å bade i...!
Vi lekte med ballen bort til dammen, og resultatet kan sees her...




Pippi måtte til slutt grave gjørme ut av øynene for å kunne se igjen, men var veldig fornøyd med sin lille "spa- behandling"!

Jeg hadde håpet på at hun ville tørke litt i bilen på vei hjem, men gjørmen klumpet seg bare og hun endte opp med å se ut som en puli...


Ikke store forskjellen?

Nå er Pippi nyvasket og pen, og jeg må vaske badet og klærne mine... 
Herlig! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar