torsdag 15. september 2011

Idsportrening Forus

Lørdag morgen var vi fem voksne, fire hunder og to babyer på plass på idsportrening på forus.  Alle som har gått idsporkurs kan delta på disse treningene, inkludert eventuelle avkom, og som det ble demonstrert av våre spreke småbarnsmødre går det fint å kombinere morsrollen med idsportrening.  Vi delte oss inn i to grupper, ene gruppen bestod av Beate og Kalle med Terkel, og Cecilie med Frost og lille Noah.  Min gruppe bestod av Hilde med Harry, og Anna med Una og lille Theo.     

Hilde og Harry gikk første sporet med meg som figurant, og vi gikk to spor med flere vinkler.  Selv om sporet ble noe vanskeligere på grunn av kryssende spor og mye gode kompostlukter der jeg gjemte meg påvirket det ikke Harry, og han fant meg fort.  

Theo likte også vinkelmarkørene

Jeg og Beate var assisterende småbarnsmødre for dagen mens mammaene trente spor

Deretter var det Annas tur med Hilde som figurant.  Jeg fikk den kjekke oppgaven å passe lille Theo mens jeg gikk etter Anna og plukket sløyfene som markerer vinklene.  Jeg må innrømme at jeg gjorde en noe dårligere jobb enn vanlig, ettersom Theo er veldig flink til å distrahere meg med morsomme grimaser og latter. 
Jeg og Theo hadde det morsomt med å lage grimaser til hverandre mens Anna satte Una på sporet

Una hadde litt problemer med konsentrasjonen i begynnelsen av det første sporet, men kom etterhvert skikkelig "på jobb" og var storfornøyd med å finne Hilde
Hilde var figurant for meg og gikk ett lengre spor rundt en av de større bygningene, og gjemte seg bak en kontainer.  Jeg brukte litt tid på å trene ro før sporstart for å få henne mer konsentrert, og for å unngå at hun blir så gira at hun "buser frem" og ikke konsentrerer seg om sporet.  Hun jobbet jevnt og godt, datt litt av sporet en gang, men runderte tilbake til sporet og fant Hilde. 


Rotrening før neste spor

Andre sporet gikk gjennom en gresslette, en parkeringsplass, ved en gangsti, og endte på en annen parkeringsplass.  Dette sporet gikk også bra, jeg skulle til å feile henne da jeg trodde hun var på ville veier, men det viste seg at det var jeg som hadde misforstått hvor Hilde hadde gått.  Heldigvis feilet jeg henne ikke, og etter ett par meter fant hun Hilde.  Jeg må lære meg å stole mer på Pippi og forsikre meg om at jeg vet hvor figuranten har gått slik at jeg ikke feiler henne når hun har rett.  Jeg hadde håpet på å få begynt innlæringen av idspor med Lucy, men klarte å miste mobilen da jeg gikk spor med Pippi, og endte med å gå på leteaksjon etter den i stedet.  Heldigvis fant jeg mobilen, og jeg håper på å få mulighet til å delta på trening denne helgen slik at også Lucy kan få prøve seg på idspor.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar