søndag 22. desember 2013

Gullkorn fra jobben

Vi er så heldige å få veldig mange fine tilbakemeldinger når vi er på jobb. Det er mange som uttrykker stor glede og takknemlighet for våre besøk, og det er ikke sjeldent at det kommer noen skikkelige gullkorn som får smilet og latteren frem. 
Her er noen utvalgte gullkorn:

Vi var på vårt første besøk hos en eldre mann og jeg spurte ham om han syntes at Lillegutt var fin? Svaret kom kontant: "-Ja, kan skjønna det! Ellers hadde eg jo ikkje spurt etter han!" 

"-Kan dokk ikje bli her en eller to ukers tid? Hu kan få sove på mitt rom!" En eldre dame som mer enn gjerne ville ha flere besøk av Lucy!

Vi har i flere år arbeidet med en mann som da vi møttes var veldig glad i hunder, men ikke så veldig glad i terriere. Da vi var hos ham her om dagen ble han stille, og jeg kunne se at han grublet på noe før han sa; "-De terrierne dine er de vakreste eg noen gang har sett! Ett veldig godt kjøp!" Kommentaren ble ikke mindre sjarmerende når han etterpå betrodde at han alltid gleder seg til vi kommer, og at dagen sammen med "Helle og hundene" er den beste dagen i uken!

"-Du kan bare gå du!" var kommentaren jeg fikk da Lucy nektet å gå av fanget når det var på tide å gå hjem fra sykehjemmet. Kommentaren ble etterfulgt av rå latter og ett lurt smil, før han fortalte at Lucy kunne få ligge på fanget hans neste uke også. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar